توسعه تکنولوژی کنونی. مدیر بازاریابی که تازه استخدام کرده اید نیازی ندارد تا بتواند تکنولوژی را توسعه دهد، بلکه او باید قادر باشد تکنولوژی را درک کند تا بتواند بازاریابی را توسعه داده و از مصرف کنندگان درباره کالاها و محصولات نظر خواهی کند.
1- نیاز آموزشی. آموزش تکنولوژی کنونی به مدیر تازه استخدام شده. چون شخصی را که استخدام کرده اید مدرک مهندسی دارد، این نوع آموزش کار آسانی خواهد بود.
2- تامین سرمایه. این کار جزو وظایف او نیست. پس نیازی به آموزش آن نمی باشد.
3-توسعه طرح بازاریابی.این نکته حساس و مهمی است. شما این شخص را به خاطر تجربه اش در این کار استخدام کرده بودید. اما این شخص در بازاریابی یک کالای مصرفی تجربه دارد، نه در بازاریابی یک محصول فنی.
نیاز آموزشی. مبانی بازاریابی محصولات فنی و نیز چگونگی توسعه طرح های بازاریابی این گونه محصولات رابهمدیر تازه استخدام شده تان آموزش دهید. بسته به تجربه کاری خودتان، می توانید خودتان این کار را انجام داده و یا شخصی را برای این کار استخدام کنید. فرض را بر این نگذارید که چون این شخص دربازاریابی یک محصول متفاوت موفق بوده است، می توانید او را به حال خود رها کنید تا کارش را کورکورانه و بدون راهنمایی انجام دهد. این کار به ضرر کسب و کاراست. به او آموزش دهید.
4- نظر خواهی از مصرف کنندگان در موردخصوصیات کالا.هنگام استخدام این فرد، شما فراموش کردید داشتن تجربه در طرح و اجرای نظر خواهی را در لیست عملکردهای اجرایی مهم قرار دهید. اکنون مطمئن نیستید که این فرد قادر به انجام این کار هست یا نه. باید فرض کنید که شخص استخدام شده نمی تواند این کار را انجام دهد، اما چون در بازاریابی تجربه دارد، می تواند به آسانی این کار را یاد بگیرد.
3- نیاز آموزشی. به مدیر تازه استخدام شده طرح و اجرای نظرخواهی از مشتریان را آموزش دهید. همچنین از او بخواهید تا با مدیر بخش مهندسی نیز همکاری و همفکری کند تا بتواند در نظر خواهی ها اطلاعات مفیدی نیز برای بخش مهندسی جمع آوری کند.
5- توسعه طرح کسب و کار. این کار اکنون جزو وظایف مدیر بازاریابی تازه استخدام شده نیست. پس نیازی به آموزش آن ندارید. شما تا کنون سه عملکرد مهم برای آموزش را تعیین کرده اید. بعد از اینکه این شخص طرح بازاریابی را گسترش داد، می توانید درباره مراحل طرح کسب و کاربا او صحبت کنید تا بتواند روی قسمت بازاریابی این طرح کار کند.
نیاز آموزشی آینده. مبانی اساسی و ابتدایی طرح کسب و کار را به فرد تازه استخدام شده یاد بدهید تا بتواند روی قسمت بازاریابی این طرح کار کند.